fredag 3 juni 2011

Tzatziki

1 gurka
2 dl Turkisk/grekisk yoghurt
2 klyftor vitlök
salt

Skala gurkan och riv den på den grova sidan av ett rivjärn. Krama ut vätskan ordenligt. Salta och låt vila en timme.

Blanda i yoghurten och vitlöken. Ringla lite olivolja på toppen så ser det läckert ut vid servering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar